fredag 1. april 2011

Om å bli redusert til onani.

"Nylund hevder at jeg snakket om å fullbyrde ekteskapet. Jeg snakket om samleiet. Homoseksuelle trenger intet ekteskap. Ekteskapet trenger ikke dem. Onani i enhver form er unødvendig å lovregulere. At Nylund er ekspert på dette feltet, tror jeg så gjerne. Det er alt hva homoseksuelle har å tilby."
- Nina Karin Monsen, Dagbladet 31.03.11

Kjære Nina Karin Monsen,

neste gang du uttaler deg om hva du tror og ikke tror homofil sex handler om, la meg lære deg noen generelle fakta om sex:

For det første er onani per definisjon stimulering av egne kjønnsorganer. Seksuelt samkvem på den andre siden betegner kjønnslig omgang og ulike former for nær fysisk seksuell intimitet mellom to eller flere mennesker. Fellestrekket for de forskjellige formene er at kjønnsorganene stimuleres av minimum en seksualpartner. Det finnes dessuten ulike grunner for å ha seksuelt samkvem, for eksempel å vise affeksjon, nytelse eller ønsket om å reprodusere seg.

Samleie er én måte å ha seksuelt samkvem på, uttrykket brukes (som du skriver) særlig om seksuelt samkvem mellom mennesker av forskjellig kjønn. Der partenes kjønnsorganer forenes ved at mannens erigerte penis føres inn i kvinnens vagina. Men betegneslen kan også brukes om andre former for samleie; for eksempel analt samleie, der en av partene blir penetrert i endetarmen med den andres penis. Andre former for analsex kan være penetrering med analplugg, dildo, fingre eller slikking av analåpning.

Andre former for seksuelt samkvem er oralsex. Oralsex eller munnsex er en fellesbetegnelse på alle former for seksuelt samkvem der minst en av partene bruker munnen for å stimulere den andres kjønnsorganer. Oralsex omfatter blant annet suging av mannens penis, slikking av kvinnens ytre kjønnsorgan og klitoris.

Ordet samleie betyr dessuten å dele leiet. Det vil si en seng eller et sted man ligger, med noen, men ordet har fått en underforstått meningen om seksuell aktivitet. Tidligere ble også formene sammenleie, besoving og beligging benyttet. Å ha samleie er med andre ord å sove i samme seng med noen.

Kjære Nina Karin Monsen,

hadde du tatt en liten titt i seksualundervisningsboka hadde du fort sett at onani faktisk ikke er det eneste jeg, som homofil, har å tilby verden. For jeg, som homofil, kan tilby seksuelt samkvem på langt flere måter enn du noen gang vil ha fantasi til å drømme om (spesielt hvis samleie - å sove sammen - er alt du har å tilby). Og om onani virkelig var mitt eneste bidrag til verden, ja, da er jeg faen meg glad jeg ikke er deg. For ikke i min villeste fantasi kan jeg forestille meg at du har opplevd de samme mind-blowing onani-orgasmene som jeg har, og det, har du all grunn til å misunne meg for!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar